Obchodné podmienky
prevádzkovateľa internetového obchodu Zvieratadoma.sk obchodnej spoločnosti E-VISION International s.r.o., so sídlom Prostorná 814/5, 709 00 Ostrava, Česká republika, IČ 28270533, zapísanej v obchodnom registri Krajským soudem v Brně, oddiel C, vložka 57559, registrovanej u Úřadu pro ochranu osobních údajů pod registračným číslom 00039831 pre predaj tovaru prostredníctvom on-line obchodu umiestneného na internetovej adrese www.zvieratadoma.sk.
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1.1. Tieto obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky”) obchodnej spoločnosti E-VISION International s.r.o., so sídlom Prostorná 814/5, 709 00 Ostrava, Česká republika, IČ 28270533, zapísanej v obchodnom registri Krajským soudem v Brně, oddiel C, vložka 57559 (ďalej len „obchodník”) upravujú v súlade s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (ďalej len „občanský zákoník”) vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe spotrebiteľskej zmluvy (ďalej len „spotrebiteľská zmluva”) uzatvárané medzi obchodníkom a inou fyzickou osobou (ďalej len „spotrebiteľ”) prostredníctvom internetového obchodu obchodníka. Internetový obchod je obchodníkom prevádzkovaný na webovej stránke umiestnené na internetovej adrese www.zvieratadoma.sk (ďalej len „webová stránka”), a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky (ďalej len „webové rozhranie obchodu”).
1.2. Obchodné podmienky sa nevzťahujú na prípady, keď osoba, ktorá má v úmysle nakúpiť tovar od obchodníka, je právnickou osobou alebo osobou, ktorá koná pri objednávaní tovaru v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci svojho samostatného výkonu povolania.
1.3. Ustanovenia odlišné od obchodných podmienok je možné dojednať v spotrebiteľskej zmluve. Odlišné dojednania v spotrebiteľskej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami obchodných podmienok.
1.4. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou spotrebiteľskej zmluvy. Spotrebiteľská zmluva a obchodné podmienky sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Spotrebiteľská zmluvu možno uzavrieť v slovenskom jazyku.
1.5. Znenie obchodných podmienok môže obchodník meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
2.1. Na základe registrácie spotrebiteľa vykonanej na webovej stránke môže spotrebiteľ pristupovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže spotrebiteľ vykonávať objednávanie tovaru (ďalej len „užívateľský účet” ). Objednávanie tovaru môže spotrebiteľ vykonávať tiež bez registrácie, priamo z webového rozhrania obchodu.
2.2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovaru je spotrebiteľ povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je spotrebiteľ pri akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené spotrebiteľom v užívateľskom účte a pri objednávaní tovaru sú obchodníkom považované za správne.
2.3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Spotrebiteľ je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho užívateľského účtu.
2.4. Spotrebiteľ nie je oprávnený umožniť využívanie používateľského účtu tretím osobám.
2.5. Obchodník môže zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, keď spotrebiteľ svoj užívateľský účet dlhšie ako 3 roky nevyužíva, či v prípade, keď spotrebiteľ poruší svoje povinnosti z spotrebiteľskej zmluvy (vrátane obchodných podmienok).
2.6. Spotrebiteľ berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, popr. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
3. UZAVRENIE SPOTREBITEĽSKEJ ZMLUVY
3.1. Všetka prezentácia tovaru umiestnená vo webovom rozhraní obchodu je informatívneho charakteru a obchodník nie je povinný uzatvoriť spotrebiteľskú zmluvu ohľadom tohto tovaru. Ustanovenia § 1732 odst. 2 občanského zákoníka sa nepoužije.
3.2. Webové rozhranie obchodu obsahuje informácie o tovare, a to vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty a všetkých súvisiacich poplatkov. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované vo webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je obmedzená možnosť obchodníka uzatvoriť spotrebiteľskú zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok.
3.3. Webové rozhranie obchodu obsahuje aj informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené vo webovom rozhraní obchodu platí len v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3.4. Pre objednanie tovaru vyplní spotrebiteľ objednávkový formulár vo webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä informácie o:
- objednávanom tovaru (objednávaný tovar "vloží" spotrebiteľ do elektronického nákupného košíka webového rozhrania obchodu),
- spôsobe úhrady kúpnej ceny tovaru, údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru a
- informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru (ďalej spoločne len ako „objednávka”).
3.6. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti na charaktere objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu) požiadať spotrebiteľa o dodatočné potvrdenie objednávky (napríklad písomne či telefonicky).
3.7. Zmluvný vzťah medzi obchodníkom a spotrebiteľom vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou), ktoré je obchodníkom zaslané spotrebiteľovi elektronickou poštou, a to na adresu elektronickej pošty spotrebiteľa.
3.8. Spotrebiteľ berie na vedomie, že obchodník nie je povinný uzatvoriť spotrebiteľskú zmluvu, a to najmä s osobami, ktoré predtým podstatným spôsobom porušili spotrebiteľskú zmluvu (vrátane obchodných podmienok).
3.9. Spotrebiteľ súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní spotrebiteľskej zmluvy. Náklady vzniknuté spotrebiteľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením spotrebiteľskej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory) si hradí spotrebiteľ sám, pričom tieto náklady sa nelíši od základnej sadzby.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
4.1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa spotrebiteľskej zmluvy môže spotrebiteľ uhradiť obchodníkovi nasledovnými spôsobmi:
- v hotovosti na dobierku v mieste určenom spotrebiteľom v objednávke;
- bezhotovostne prevodom na účet obchodníka č. 2000175520/8330, vedený u spoločnosti FIO banka v mene EUR, a.s. (ďalej len „účet obchodníka“).
4.3. Spoločne s kúpnou cenou je spotrebiteľ povinný zaplatiť obchodníkovi aj náklady spojené s balením a dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je uvedené vyslovene inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
4.4. Obchodník nepožaduje od spotrebiteľa zálohu či inú obdobnú platbu. Týmto nie je dotknuté ustanovenie čl. 4.6 obchodných podmienok ohľadom povinnosti uhradiť kúpnu cenu tovaru vopred.
4.5. V prípade platby v hotovosti alebo v prípade platby na dobierku je kúpna cena splatná pri prevzatí tovaru. V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 10 dní od uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy. Pokiaľ nebude zo strany spotrebiteľa uhradená v tejto lehote, bude objednávka stornovaná.
4.6. V prípade bezhotovostnej platby je spotrebiteľ povinný uhradiť kúpnu cenu tovaru spolu s uvedením variabilného symbolu platby. V prípade bezhotovostnej platby je záväzok spotrebiteľa uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na účet obchodníka.
4.7. Obchodník je oprávnený, najmä v prípade, že zo strany spotrebiteľa nedôjde k dodatočnému potvrdeniu objednávky (čl. 3.6), požadovať uhradenie celej kúpnej ceny ešte pred odoslaním tovaru spotrebiteľovi. Ustanovenie § 2119 ods. 1 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
4.8. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté obchodníkom spotrebiteľovi nie je možné vzájomne kombinovať.
4.9. Obchodník je platcom dane z pridanej hodnoty. Daňový doklad – faktúra je obchodníkom odoslaná na elektronickú adresu spotrebiteľa po pripísaní príslušnej čiastky na účet obchodníka.
5. ODSTÚPENIE OD SPOTREBITEĽSKEJ ZMLUVY
5.1. Spotrebiteľ berie na vedomie, že podľa ustanovenia § 1837 občianskeho zákonníka nemožno mimo iného odstúpiť od spotrebiteľskej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu, od spotrebiteľskej zmluvy o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovar, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom, od spotrebiteľskej zmluvy o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktoré spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť, a od spotrebiteľskej zmluvy o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal.
5.2. Ak sa nejedná o prípad uvedený v čl. 5.1 alebo o iný prípad, keď nemožno od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť, má spotrebiteľ v súlade s ustanovením § 1829 ods. 1 Občianskeho zákonníka právo od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich (14) dní od prevzatia tovaru, pričom v prípade, že predmetom spotrebiteľskej zmluvy je niekoľko druhov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí, plynie táto lehota odo dňa prevzatia poslednej dodávky tovaru. Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy musí byť obchodníkovi odoslané v lehote uvedenej v predchádzajúcej vete. Odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy môže spotrebiteľ zasielať okrem iného na adresu prevádzky obchodníka alebo na adresu elektronickej pošty obchodníka .zc.amodatarivz@ofni
5.3. V prípade odstúpenia od spotrebiteľskej zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok sa spotrebiteľská zmluva od začiatku ruší. Tovar musí byť obchodníkovi vrátený do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy obchodníkovi. Tovar musí byť obchodníkovi vrátený nepoškodený a neopotrebovaný a, ak je to možné, v pôvodnom obale. Ak odstúpi spotrebiteľ od spotrebiteľskej zmluvy, nesie spotrebiteľ náklady spojené s vrátením tovaru obchodníkovi, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
5.4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa čl. 5.2 obchodných podmienok vráti obchodník peňažné prostriedky prijaté od spotrebiteľa do štrnástich (14) dní od odstúpenia od spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľom, a to prevodom na bankový účet, ktorý spotrebiteľ špecifikoval v žiadosti na odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy. Obchodník je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté spotrebiteľom už pri vrátení tovaru spotrebiteľom či iným spôsobom, ak s tým spotrebiteľ bude súhlasiť a nevzniknú tým spotrebiteľovi ďalšie náklady. Obchodník vráti spotrebiteľovi peňažné prostriedky za vrátený tovar, okrem sumy predstavujúce dodatočné náklady na dodanie tovaru vzniknuté v dôsledku spotrebiteľom zvoleného spôsobu dodania tovaru, ktorý je iný ako najlacnejší spôsob dodania tovaru obchodníkom. Ak odstúpi spotrebiteľ od spotrebiteľskej zmluvy, ktorá bola o viac ako jednej položke tovaru, a to počtom položiek, ktoré nečítajú dohromady celú spotrebiteľskú zmluvu, vráti obchodník spotrebiteľovi peňažné prostriedky len za tieto položky. Ak odstúpi spotrebiteľ od spotrebiteľskej zmluvy, obchodník nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky spotrebiteľovi skôr, než mu spotrebiteľ tovar vráti.
5.5. Nárok na úhradu škody vzniknuté na tovare je obchodník i oprávnený jednostranne započítať proti nároku spotrebiteľa na vrátenie kúpnej ceny.
5.6. Do doby prevzatia tovaru spotrebiteľom je obchodník oprávnený kedykoľvek od spotrebiteľskej zmluvy odstúpiť. V takom prípade vráti obchodník spotrebiteľovi kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to bezhotovostne na účet určený spotrebiteľom.
5.7. Ak je spoločne s tovarom poskytnutý spotrebiteľovi darček, je darovacia zmluva medzi obchodníkom a spotrebiteľom uzatvorená s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od spotrebiteľskej zmluvy spotrebiteľom, stráca darovacia zmluva ohľadom takéhoto darčeka účinnosti a spotrebiteľ je povinný spolu s tovarom obchodníkovi vrátiť aj poskytnutý darček.
6. PREPRAVA A DODANIE TOVARU
6.1. V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe zvláštneho požiadavku spotrebiteľa, nesie spotrebiteľ riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
6.2. Ak je obchodník podľa spotrebiteľskej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené spotrebiteľom v objednávke, je spotrebiteľ povinný prevziať tovar pri dodaní.
6.3. V prípade, že je z dôvodov na strane spotrebiteľa nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je spotrebiteľ povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
6.4. V prípade, že zákazník zásielku na dobierku podľa platnej spotrebiteľskej zmluvy neprevezme a zásielka je vrátená obchodníkovi, je spotrebiteľ povinný uhradiť obchodníkovi náklady spojené s odoslaním zásielky a to vo výške zodpovedajúceho poštovného bez dobierky. Obchodník má právo v prípade nereagovania zákazníkom na uhradenie nákladov za prepravné vymáhať túto sumu súdnou cestou alebo ju preprodať inej spoločnosti, ktorá túto pohľadávku bude vymáhať svojím spôsobom.
6.5. V prípade, že zákazník zásielku s platbou vopred podľa platnej spotrebiteľskej zmluvy neprevezme a zásielka je vrátená obchodníkovi, má obchodník právo si pri vráteniu prostriedkov zaplatených za objednávku odpočítať náklady spojené so zaslaním tovaru vo výške poštovného uvedeného v objednávke.
6.6. Pri prevzatí tovaru od prepravcu je spotrebiteľ povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí spotrebiteľ zásielku od prepravcu prevziať. Podpisom dodacieho listu spotrebiteľ potvrdzuje, že obal zásielky obsahujúci tovar bol neporušený.
6.7. Ďalšie práva a povinnosti strán pri preprave tovaru môžu upraviť osobitné dodacie podmienky obchodníka, ak sú obchodníkom vydané.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
7.1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadi príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).
7.2. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä obchodník zodpovedá spotrebiteľovi, že v čase, keď spotrebiteľ tovar prevzal:
- má tovar vlastnosti, ktoré si strany dohodli, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré obchodník alebo výrobca opísal alebo ktoré spotrebiteľ očakával vzhľadom na povahu tovaru a na základe reklamy nimi vykonávané,
- sa tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie obchodník uvádza alebo ku ktorému sa tovar rovnakého druhu bežne používa,
- tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohovorenej vzorky alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
- je tovar v zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a
- tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
7.3. Ustanovenia uvedené v čl. 7.2 obchodných podmienok sa neuplatňujú u tovaru predávaného za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, u použitého tovaru na vadu zodpovedajúcej miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí spotrebiteľom, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.
7.4. Ak sa prejaví vada v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí.
7.5. Práva z chybného plnenia uplatňuje spotrebiteľ u obchodníka na adrese jeho prevádzky, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaného tovaru. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy obchodník obdržal od spotrebiteľa reklamovaný tovar.
7.6. Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou obchodníka za vady môže upraviť reklamačný poriadok obchodníka.
8. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
8.1. Spotrebiteľ nadobúda vlastníctvo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru.
8.2. Obchodník nie je vo vzťahu ku spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexy správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka.
8.3. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z spotrebiteľskej zmluvy je príslušná Česká obchodní inspekce, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz .
8.4. Obchodník je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany osobných údajov vykonáva Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
8.5. Spotrebiteľ týmto preberá na seba riziko zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
9. DORUČOVANIE
9.1. Spotrebiteľovi môže byť doručované na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte či uvedenú spotrebiteľom v objednávke.
9.2. Správa je doručená:
- v prípade doručovania elektronickou poštou okamihom jej prijatia na server prichádzajúcej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zabezpečená certifikátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
- v prípade doručovania osobne alebo prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb tiež odmietnutím prevzatia zásielky, ak odoprie adresát (poprípade osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,
- v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb uplynutím lehoty desiatich (10) dní od uloženia zásielky a danie výzvy adresátovi na prevzatie uloženej zásielky, ak dôjde k uložení zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to aj v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel.
10. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
10.1. Ak vzťah založený spotrebiteľskou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi českým právom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
10.2. Ak je niektoré ustanovenie obchodných podmienok neplatné alebo neúčinné, alebo sa takým stane, namiesto neplatných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť ostatných ustanovení. Zmeny a doplnky spotrebiteľskej zmluvy alebo obchodných podmienok vyžadujú písomnú formu.
10.3. Spotrebiteľská zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná obchodníkom v elektronickej podobe a je spotrebiteľovi prístupná.